20 Mart 2011 Pazar

MATEMATİK DERSİ ÜRÜN DOSYAM  
                                                                     

    ADI: BURAK
   SOYADI:ÇAKMAK
NUMARASI:390
     SINIFI:7/B



İçindekiler

1)Matematik Alanınıdaki Özgeçmişim
2)Öğrenci Ürün Dosyasının Genel Değerlendirme Ölçütleri
3)4 Çalışmaya Ait Ürün Kontrol Listesi Ve Ürün Bilgileri

4)4 çalışmaya ait ödevler ve öğrenci ürün dosyası özet formu.

Matematik hakkında öz geçmişim:
4 yaşındayken 100 kadar saymaya başlamıştım ve bu benim ilk  matematik tecrübelerimden biridir.3. sınıfa geçtiğimde matematiğe olan ilgim artmaya başladı ve giderek devam etti.Proje ödevlerimi hep matematikten seçerdim.


         Öğrenci Ürün Dosyasının Genel Değerlendirme Ölçütleri

         Bütünlük:


·                     Dosyamda bulunması gerekenlerin tümü var
·                     Çalışmamı yaparken diğer derslerimdende yararlandım. Bilgisayar dersinden yararlandım.
·                     Seçtiğim ürünleri yıl boyunca edindiğim becerileri yansıtıyor. Evet yansıtıyor.
·                     Dosyamın kapağını kendimi en iyi biçimde yansıtacak şekilde hazırladım.

Tertip ve düzen:


·                      Tüm  çalışmalarım için uygun başlıklar kullanmaya çalıştım
·                     Çalışmalarımı içindekiler bölümünde belirttiğim sıraya göre yazdım.
·                     Tüm çalışmalarım düzenli, yazılarım okunaklı ve resimler düzgün.




Yansıtma:


Seçtiğim ürünler ödevlerimdeki becerimi yansıtıyor.

Ürün Kontrol Listesi:

Çalışmanın taslağını hazırladım
EVET J
HAYIR
Çalışmayı zenginleştirecek tablo, resim, fotoğraf vb. hazırladım.
EVETJ
HAYIR
Çalışmamı geliştirme aşamasında öğretmenim, ailem ve arkadaşlarımın düşüncesinden yararlandım. Gerekli ekleme ve çıkarmaları yaptım.
EVETJ
HAYIR
Arkadaşımızın “ödevindeki sorularının sayısı az ve çözümlerinde hata var” yorumu benim için çok yararlı oldu.
EVETJ
HAYIR
Çalışmamı yazım ve anlatım kurallarına uygunluğu açısından gözden geçirip gerekli düzeltmeleri yaptım.
EVETJ
HAYIR
Çalışmamı sunmaya hazır hale geldim.
EVET J
HAYIR

Ürün Bilgileri:

Bu Çalışmadaki Hedefim:

Rasyonel sayıları daha iyi kavramak ve daha çok örnek çözmek. Rasyonel sayıların temel kavramlarını kurallarını daha iyi kavramak.

Çalışmamın Aşamaları:

1).Çalışmam için ön plan hazırladım.
2). Bilgi araştırması yaptım.
3). Bulduğum bilgileri değerlendirdim.
4). Düzenledim ve bloğuma kaydettim.



Ürünümü Seçme gerekçelerim:

Bu yaptığım çalışmayı gerçekten iyi hazırladığımı düşünüyorum.

Ürün Öz Değerlendirme:

Bu çalışmada şunları çok iyi yaptım:
Bilgilerin düzenlenmesi ve doğru olması.
Çalışmamın şu alanlarında biraz daha gayret gösterebilir ve yardım alabilirdim:
Tasarımımda biraz daha gayret gösterebilir ve yardım alabilirdim.
Belirlediğim hedefe şu kadar ulaştım:
Rasyonel sayılarla ilgili SBS’ de çıkabilecek soruları çözebilirim.
Bu çalışma benim şu özelliklerimin gelişimini yansıtıyor:
Rasyonel sayılarla ilgili örnekleri doğru çözme ve hızlı çözme.
Bu çalışmamla ilgili şunları da söylemek isterim:
Aslında bu çalışmayı yaparken en çok çarkı yapmada zorlandım ama buna deydi.

RASYONEL SAYILAR

Rasyonel sayılar kümesi, tam sayıların bir genişlemesidir ve Q ile gösterilir.Her tam sayı Rasyonel sayılar kümesi ( Q )sayılar kümesini (Z) kapsar. Rasyonel sayılar kümesi ( Q ) doğal sayılar kümesini de (Z) kapsar. Rasyonel sayılar kümesi ( Q ) sayma sayıları kümesini de (S) kapsar. Her tam sayı rasyonel sayı olarak yazılabilir.

NOT: Sıfırdan büyük olan rasyonel sayılara pozitif rasyonel sayılar, sıfırdan küçük rasyonel sayılar da negatif rasyonel sayılar denir.

Pozitif rasyonel sayılar kümesi “Q+”ile gösterilir. Negatif rasyonel sayılar kümesi ”Q-“ile gösterilir.

Rasyonel sayılarda toplama işlemi

 

Aynı işaretli iki rasyonel sayının toplama işlemi

§                     Aynı işaretli iki rasyonel sayının toplama işlemi yapılırken, rasyonel sayıların paydaları eşit değilse, paydalar eşitlenir. Payların mutlak değerleri toplamı paya yazılır. Ortak payda,paydaya yazılır.Toplananların ortak işareti yazılır.

§                     Tam sayılı kesirler toplanırken, bu kesirler bileşik kesre çevrilerek toplama işlemi yapılır.

Ters işaretli iki rasyonel sayının toplama işlemi

§                     Ters işaretli iki rasyonel sayının toplama işlemi yapılırken, rasyonel sayıların paydaları eşit değilse eşitlenir. Payların mutlak değerleri farkı alınır,paya yazılır.Ortak payda ,paydaya yazılır.Toplam olan rasyonel sayının işareti ise,mutlak değeri büyük olan rasyonel sayının işaretidir.

Toplamada değişme özelliği

§                      Rasyonel sayılar kümesinde, toplama işleminin değişme özelliği vardır.

Toplamada birleşme özelliği

§                      Rasyonel sayılar kümesinde toplama işleminin birleşme özelliği vardır.

Toplamanın çarpma üzerine dağılma özelliği

§                     Rasyonel sayılar kümesinde dağılma özelliği vardır.

 

Rasyonel sayılarda çıkarma işlemi

İki rasyonel sayının farkı bulunurken sayıların paydaları eşitlenir ve eksilen rasyonel sayıdan çıkan rasyonel sayı çıkarılır.

 

Rasyonel Sayıları Karşılaştırma (büyüklük, küçüklük)

 

Paydaları eşit olan rasyonel sayılar 

Paydaları eşit olan rasyonel sayılarda payı büyük olan rasyonel sayı daha büyük, payı küçük olan rasyonel sayı daha küçüktür.

Payı eşit olan rasyonel sayılar

Payları eşit olan rasyonel sayılarda paydası küçük olan rasyonel sayı daha büyük, paydası büyük olan rasyonel sayı daha büyüktür.

 

Ondalık sayıyı rasyonel sayıya çevirmek

Sayıyı virgülsüz düşünerek yazarız. Tüm sayıdan devretmeyeni çıkarırız. Paya yazarız. Paydaya devreden kadar 9, devretmeyen kadar 0 koyarız.


ÇARKI FELEĞİM


25 PUANLIK KARTLARIM



1. KART:                           2. KART:

4/10+7/10= ?                    (-1/5)+3/5 = ?

C= 11/10                              C=2/5

3. KART:                            4. KART:

4/2+6/2 = ?                        (-1/7)+(-3/7) = ?

C= 10/2 = 5                           C= (-4/7)

5. KART:                            6. KART:

(-3/2)-(-2/2) = ?                        3/8-(-7/8) = ?

C=(-1/2)                                 C=10/8

7. KART:                            8. KART:

2/9-(-7/9)=?                        (-4/5)+8/5= ?

C= 9/9=1                           C= 4/5

9. KART:                           10. KART:

3/8+(-24/8)= ?                      50/10 - 70/10 = ?

C= (-21/8)                               C= (-20/10)=(-2)

 

 

50 PUANLIK KARTLARIM

 



1. KART:                     2. KART:

 

(-4/3)+5/2 = ?                   7/5+(-10/6)= ?

C= 7/6                        C=(-8/30)

                  3.KART:                       4.KART:

20/10+(-3/7)=?                 (-5/3)+4/8=?

C=110/70                     C=(-28/24)

5.KART:                        6.KART:

(-9/2)+5/9=?                      18/9+(-20/10)=?

C=(-71/18)                         C=0

7.KART:                        8.KART:

24/3+(-5/2)=?                     5/5+(-10/2)=?

C=33/6                            C=(-40/10)

9.KART:                          10.KART:

(-7/2)+3/3=?                       5/7+(-9/9)=?

C=(-15/6)                            C=(-18/63)

 

75 PUANLIK KARTLARIM




1.KART:                     2.KART:

 

(-4/2)+(-3/6)=?                   3/5 – (-4/10)=?

C=(-15/6)                    C=10/10

3.KART:                    4.KART:

7/4+(-10/12)=?             (-4/10)+30/80=?

C=11/12                  C=(-2/80)

5.KART:                  6.KART:

9/7–(-3/35)=?                 15/15–(-26/30)=?

C=48/35                C=56/30

7.KART:                  8.KART:

(-18/12)+(-13/24)=?        6/9–(-7/45)=?

C=(-31/24)                C=37/45

9.KART:               10.KART:

25/15 – 75/45=?            40/4 – 120/24=?

C=0                         C=120/24=5

 

100 PUANLIK KARTLARIM



1. KART:                 2.KART:

 

6/6 – 3/10=?                  (-9/7)+(-4/5)=?

C=21/30                   C=(-73/35)

3.KART:                4.KART:

(-10/3)–(-5/7)=?            (-4/5)+(-1/6)=?

C=(-55/21)               C=(-29/30)

5.KART:               6.KART:

9/10 –(-7/11)=?            (-24/3)–(-4/11)=?

C=169/110             C=(-252/33)

7.KART:              8.KART:

(-33/4)–(-11/3)=?           (-15/9)+(-4/5)=?

C=(-55/12)                C=(-111/45)

                      9.KART:                   10.KART:                                                        

9/5–(-5/4)=?                    (-7/4)-(-8/5)=?

C=61/20                    C=(-3/20)

KAVRAM HARİTASI





 

ÖZ DEĞERLENDİRME

 Ben bu ödevi yaparken rasyonel sayılarla toplama çıkarma işlemlerini daha hızlı yapmayı öğrendim rasyonel sayılardaki eksiklerimi tamamladım. Bu ödevi hazırlarken çok eğlendim çarkı felek oyununu çok sevdim. Rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işleminin kısa yollarını öğrendim. Artık rasyonel sayılarda işlem yaparken hızlı ve emin yapacağımı düşünüyorum.

 

KAYNAKÇA 

Matematiktutkusu.com

Vikipedi.org

Sosyalbilgiler.com

blogger.com


NOT: Bütün rasyonel sayı işlemleri kendime aittir.


2 yorum:

  1. Ayşe Hocam diğer ürünlerimi alttaki önceki kayıtlardan görebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  2. Burak ödevlerinde değişiklik yaptın mı aynen mi koydun bir defa kontrol ettim pek anlayamadım. Bir de ödevinde yaptığın değişiklikleri de yazmalısın ki Ayşe öğretmenin okurken kolayca eski ödevinin aynısı mı değişiklik oldu mu farkedebilsin .... Bir de ürün kontrol listelerinde arkaşlarının düşüncesini her iki ödevinde de aynı yazmışsın. Her iki ödevin için de soruları yanlış mı çözmüşsün dediler?

    YanıtlaSil